Mercedes-Benz třídy E. Tak vypadá budoucnost.

I když jsou karosářské verze kabriolet či crossovery ve velké módě, největší zájem motoristů i motoristických odborníků je u značky Mercedes-Benz o novou třídu E. Poprvé bylo „Éčko“ představeno na lednovém autosalonu v Detroitu, a to ve verzi sedan. Tato tříprostorová verze se prodává od dubna a praktické kombi od září. Do budoucna se můžeme ještě těšit na kupé a kabriolet.   

Tradice, důstojnost a současně svěžest
Design nové třídy E vychází z tradice značky, která má 130letou historii. To se ovšem nevylučuje s tím, že se současně vyznačuje moderním a sportovním stylem. Stačí se na vůz zadívat, jak na jeho dlouhou kapotu motoru navazuje oblouk střechy tvarovaný ve stylu kupé. Výslednou siluetu završuje elegantní záď. Výrazně tvarované boční plochy, krátké převisy, ale dlouhý rozvor, optimálně velká kola a protažená karoserie, to je to, co u Mercedesu nazývají „smyslnou čistotou tvarů“..
Navíc třída E je modelem více tváří. V závislosti na stylistické a výbavové linii se přední část liší svým tvarem. Základní verze má klasickou masku chladiče Mercedes-Benz s hvězdou na kapotě. Tu najdeme i u verze EXCLUSIVE, ovšem v náročnějším provedení. Linie AVANTGARDE a AMG Line lze identifikovat podle sportovní masky chladiče s velkou hvězdou uprostřed. 
Pro milovníky čísel dodáváme pro porovnání základní rozměry oproti předchůdci. Desátá generace má o 65 milimetrů delší rozvor (2 939 mm) a o 43 milimetrů narostla celková délka vozu (4 923 mm). 

Skok o level výš
Nejen ve vnějším designu, ale i v interiéru došlo k zásadní obměně. Nový interiér povyšuje tento manažerský model do nejluxusnějšího segmentu. Přitom na rozdíl od zvyklostí v tomto levelu v sobě nese rysy určité sportovnosti. Obecně je pojetí vnitřku charakterizováno souhrou dominantních prostorových těles s výrazně tvarovanými plochami a plošně uspořádanými ovládacími a zobrazovacími zónami. 
O přenos výkonu se stará skvělá, standardně dodávaná, devítistupňová samočinná převodovka 9G-TRONIC. 

Box
Ptáme se Ing. Martina Esterky z oddělení prodeje osobních a použitých vozidel společnosti S. & W. Automobily v Ústí nad Labem

Letošní „Éčko“ má dokonalý design a je plné inteligentních technologických vymožeností, jež poskytují řidiči a spolujezdcům více než jen komfortní požitek z jízdy. Čím oslovilo právě vás?
Dnes již vnější design nových automobilů těžko překvapí. Stejně jako u ostatních výrobců dochází ke sjednocování charakteristických rysů vzhledu značky. V čem je ale Mercedes třídy E opravdu na špici, je pojetí a zpracování interiéru. Zde udělali návrháři velký pokrok a úroveň výrazně posunuli k luxusu vlajkové lodi, třídě S. Na prvním místě jsou ovšem technické novinky zaměřené především na bezpečnost. A to jak aktivní, tak pasivní, včetně komfortních systémů, které jsou předvojem autonomní jízdy. V této oblasti si Mercedes vytvořil velký náskok před konkurencí.

Pohon na všechna čtyři kola bude v případě nabídky v modelové řadě MB třídy E už samozřejmostí, připravena je i hybridní verze. Čeká nás v konfiguraci i nějaká specialita?
Mercedes zmíněnou strategií cílí právě i na sportovněji založené zákazníky. Proto zařazuje do nabídek nových tříd ostřeji upravené modely od AMG. U třídy E se jedná o označení E 43 AMG 4MATIC s třílitrovým biturbomotorem. Určen je právě pro fandy nabroušených motorů.