V HoppyGo byla letní sezóna rekordní
Platforma pro sdílení aut HoppyGo zaznamenala nejúspěšnější letní sezonu ve své historii. Obrat společnosti stoupl o 51 procent a celkový výdělek majitelů aut na platformě vzrostl o 43 procent na 10,25 milionů korun. Počet dní, ve kterých lidé jezdili sdílenými vozy, zesílil meziročně o třetinu, a lidé si je nyní půjčují i na výrazně delší výlety.
“Naši zákazníci oceňují flexibilitu, kterou jim casharing přináší, a možnost přizpůsobit výběr vozu svým individuálním potřebám. Ve společnosti stále více rezonuje také myšlenka udržitelnosti a rozvíjející se cirkulární a sdílené ekonomiky, do níž HoppyGo svým konceptem zapadá. Na jedné straně tak jsou lidé, kteří si půjčují auto, jen když ho opravdu potřebují, a na straně druhé majitelé vozů, kteří poskytují volnou kapacitu již vyrobených aut. A získají tak zajímavý přivýdělek, který se v létě vyšplhal přes 10 milionů korun, což je o 43 procent více než loni,” hodnotí sezonu Robin Švaříček, CEO platformy pro sdílení aut HoppyGo.
Největší část výdělku připadá na majitele vozů ŠKODA AUTO. Sdílené vozy této automobilky přinesly svým majitelům 3,3 milionu korun a Škoda se tak stala suverénně nejžádanější značkou. Nejpopulárnějším modelem s podílem 1,21 milionem korun byla Škoda Octavia. Pořadí žebříčku nejžádanějších karosářských provedení ale bylo poměrně vyrovnané. Nejpopulárnější hatchback s 1,619 milionem korun stíhal sedan s limuzínou s 1,617 milionem, následovala kategorie MPV s 1,614 milionem a kombi s 1,586 milionem korun výdělku pro své majitele. Příslovečným skokanem roku se z hlediska zájmu zákazníků v letní sezóně 2021 staly karavany.
“Počet zápůjček je v prázdninových měsících tradičně vyšší. A i díky tomu, že lidé mohli s uvolněním omezení způsobených pandemií více cestovat, rostl zájem o jízdu sdílenými auty. Carsharing v podání HoppyGo je otevřená filozofie, spojující flexibilitu a možnost přizpůsobit se momentálním potřebám, kterou zákazníci letos ocenili ještě víc. Ať už při výletu kabrioletem k rybníku nebo v prostorném kombíku na cestě k moři, ” vysvětluje Švaříček.
Souhrnný počet dní, ve kterých jsou konkrétní auta zapůjčena zákazníkům, dosáhl letos v období od července do 20. září hodnoty 20 260. To je o třetinu víc než ve stejném období loňského roku, kdy HoppyGo napočítalo 15 195 rental days.
“Zejména z karavanů a obytných dodávek se v nejvytíženějších prázdninových týdnech stávalo téměř nedostatkové zboží. Poptávka po nich stoupla oproti zbytku roku násobně. Nejčastěji sdílenými auty byly ovšem i během prázdnin kombíky. Ve všech segmentech přitom léto 2021 překonalo předchozí rok a letní sezona 2021 proto končí rekordními čísly,” vysvětluje zájem Švaříček. HoppyGo letos navíc vyšlo vstříc rekordně vysoké poptávce po karavanech a obytných dodávkách. Majitelům “mobilních domovů”, kteří své vozy zařadili na platformu, mimořádně nabídlo garantovaný výdělek 15 tisíc korun.
S novými zákazníky 65krát kolem světa
Spolu s rental days stoupl i počet dní, na které si lidé vůz během jednoho výletu průměrně půjčují, a to z loňských 4,6 na letošních 5,3 dne. Za nárůstem stojí právě přibývající počet lidí, kteří jezdí sdíleným autem na “velkou” dovolenou, tedy na týden a déle. Průměrný počet kilometrů najetých během zapůjčení vozu je přitom 684. V součtu tak lidé s HoppyGo najeli během letošního léta 2 638 860 kilometrů, což odpovídá 65 cestám kolem světa.
Během prázdnin si aplikaci HoppyGo nainstalovalo dalších deset tisíc lidí, a nyní je tak na platformě registrováno přes 136 tisíc uživatelů. Nejsilnější byla z hlediska zájmu nových zákazníků polovina měsíce srpna. Během druhého srpnového týdne přibylo rekordních 820 nových uživatelů.
Vůbec poprvé dostali příležitost vyrazit na dovolenou ve sdílených autech zákazníci v Polsku a na Slovensku, v zemích, kde HoppyGo letos spustilo služby pro sdílení vozů pro lokální zákazníky.
Platforma pro sdílení aut mezi uživateli HoppyGo, spadající mezi inovační projekty mobility ŠKODA AUTO DigiLab, završila loňský rok s 81% růstem oproti roku předchozímu a překonala hranici 130 tisíc registrovaných uživatelů. V rámci svého dalšího rozvoje expandovala do Polska, kde s konceptem P2P carsharingu zastává roli průkopníka. Nabídka aut HoppyGo je dostupná ve všech velkých městech a cílem v rámci střednědobého horizontu je postupné pokrytí celého Polska. Další zemí, kterou si HoppyGo vybralo k expanzi, je Slovensko, kde jsou kompletní služby dostupné v Bratislavě a okolí, rovněž s cílem postupného pokrytí celé země.